петък, 17 септември 2010 г.

РИАНА

     
   
     
     

Поверително от РИАНА
След най-драматичния период в живота си 21-годишната певица се завръща с нов албум и доказва, че музиката наистина лекува. Дори най-болезнените рани.

„Преди хората ме гледаха и мислеха, че животът ми е идеален. Но сега всички знаят, че съвсем не е такъв.” Така Риана обобщава кошмара, който преживя в нощта преди връчването на наградите Грами на 8 февруари. Тогава целият свят беше потресен от новината, че гаджето є – певецът Крис Браун, я е пребил жестоко в колата си на връщане от парти в Ел Ей. Кадърът, запечатал следите от побоя по лицето на Риана, беше шокиращ. А жълтите издания месеци наред не спряха да бълват клюки, догадки и спекулации за инцидента и последвалите го събития.
Две неща обаче са абсолютно сигурни. Първото е осъждането на Крис Браун на 5 години изпитателен срок, 6 месеца общественополезен труд и 1 година консултации с психолог. А второто – завръщането на Риана на музикалната сцена с четвърти албум, озаглавен „Rated R”. След 9 месеца мълчание тя най-накрая проговори. И едно от първите неща, които каза, беше, че не иска да я възприемат като жертва. Защото не се чувства такава.  
„Има много жени, които са преживели подобно нещо – казва 21-годишната певица. – Разликата при мен беше, че го понесох пред очите на целия свят. Това беше най-трудното – чувството, че съм оголена. Но в ника-къв случай не искам на челото ми да има надпис „жертва на домашно насилие”. Това е част от живота ми, която искам да захвърля.”  
Но колкото и да не є се иска да я сочат като пример за жена, станала жертва на домашно насилие, Риана твърди, че именно преживяното є е помогнало да създаде „албума на живота си”. Казва, че макар случилото се да е било ужасно и травматично, то е променило живота є „по въз-можно най-прекрасния начин”.
Влиза в звукозаписното студио по-малко от 2 месеца след побоя, убедена, че музиката ще облекчи болката, превръщайки се в отдушник на чувствата є. Да започне на чисто обаче не е никак лесно. Точно обратното – трудно е и е нужно много време. Често се налага да прекъсва записите и да се усамотява ня-къде, неспособна да сдържи сълзите си. Не иска никой да я гледа, докато плаче.
„Първото нещо, което казах на екипа си, беше, че не искам никакви тъжни песни, никакви песни за любов – споделя Риана. – Знаех, че от мен се очаква да направя точно такива парчета. Но този албум е нещо като разказ за живота ми, идва от сърцето ми и издава много от нещата, които чувствам. Това беше моята терапия. Така излях емоциите си, пречистих се и оздравях. А само когато направи това, човек може да продължи напред. Аз го постигнах с помощта на музиката. И точно заради това този албум е толкова специален. Той е безстрашен и откровен. Много от нещата, за които пея, може да шокират повечето хора. В парчетата има доста метафори, сексуални намеци, дори цинизми. Албумът е различен от всичко, което съм правила до момента, но беше естествена стъпка за мен. Защото не искам да се повтарям.”
Риана казва, че през последните месеци е пораснала в много отношения. Убедена е, че вече напълно е превъзмогнала болката. Чувства се свободна. И открита. В хубавия смисъл ли? „В най-прекрасния смисъл”, казва с усмивка.
 За нея
  • Родена е на 20 февруари 1988 в Барбадос.
  • Пълното є име е Робин Риана Фенти.
  • Има двама по-малки братя – Рори и Раяд.
  • Висока е 173 см.
  • Музикалните є идоли са Уитни Хюстън, Марая Кери, Бионсе и Алиша Кийс.
  • От първите є три албума са продадени повече от 12 млн. копия.
  • Според списание Fashion Lifestyle от началото на кариерата си е сменила 150 различни прически.
  • Любимите є актриси са Холи Бери и Джесика Алба, а любимите актьори – Дензъл Уошингтън и Терънс Хауърд.
  • Обича сладолед и чийзкейк, но мрази зеленчуци.
  • Има куче на име Марли.
  • Списание Forbes изчисли, че през 2008 е спечелила $15 млн.
     
   
     
РИАНА: По-силна съм
За драматичната си любов с Крис Браун и побоя, за равносметката и новото начало певицата за пръв път говори публично пред популярната тв водеща Даян Сойър
Крис ли беше първата ти голяма любов?
– Определено. С него можех да бъда просто себе си. Бяхме най-добри приятели, а после се влюбихме. Да се влюбиш в най-добрия си приятел обаче може да бъде доста страшно.
В какъв смисъл?
– При нас се получи така, че колкото повече се обичахме, толкова по-опасни ставахме един за друг. Любовта ни беше обсебваща. 
Какво се случи през онази февруарска нощ?
– Крис получи съобщение от бившата си приятелка, което не пожела да ми покаже. Излъга ме и се скарахме, защото аз държах да науча какво гласеше то. Нещата ескалираха дотам, че той упражни насилие над мен.
В полицейския доклад пише, че ти е крещял, че ще те убие?
– Мисля, че го направи, за да ме уплаши. Но в онзи момент в очите му не виждах нищо. Бяха празни. Не знаех какво може да се случи. Той беше превъртял. Държеше се така, сякаш няма какво да губи. Пред мен не стоеше човекът, който ми казваше, че ме обича. Все едно виждах някой друг.  
Наистина ли изгуби съзнание при побоя?
– Не. Но ми беше трудно да дишам.
Не се ли опита да се предпазиш?
– Исках просто всичко да свърши. Изобщо не ми хрумна да отвръщам на ударите. Мис-лех само: „Кога ще престане това?”
Феновете на Крис смятат, че си го провокирала по някакъв начин.
– Дори да съм го ударила първа, което не съм направила, това оправдава ли го? Феновете му просто му търсят извинение.
Какво си помисли, когато видя снимката на обезобразеното си лице в интернет и по всички медии?
– Почувствах се засрамена. Почувствах се унизена. Всеки път, когато видя тази снимка, мислено преживявам онази нощ отново.
Защо чувстваш срам?
– Защото бях влюбена в този човек. Дълбоко и безусловно. Смущаващо е да знаеш, че си обичал човек, който е способен да постъпи така. Унизително е да го приемеш.
Как се развиха нещата за теб непосредствено след инцидента?
– Не исках да говоря с никого – нито със семейството, нито с приятелите ми. Не желаех да ме гледат, да ме съжаляват и да ме възприемат като жертва. Чувствах се много самотна. Плачех часове наред или просто седях и се взирах в телевизора. Не можех да се прибера в къщата си, защото пред нея се бяха струпали стотици хора. Чувствах се все едно съм заспала като Риана и съм се събудила като Бритни Спиърс. Около мен беше пълен хаос. Когато първоначалният шок отмина и физическите ми рани заздравяха, започнах да се самозалъгвам. И да се питам: „Ако аз съм толкова депресирана, какво ли преживява Крис?” Трябваше да го защитя. Не исках да направи нещо глупаво.   
Като да посегне на живота си ли?
– Да. Това не е извинение, че се върнах при него, но тогава мислех така. Това беше първата ми реакция. Струваше ми се напълно нормално да се върна.
Каза ли му, че му прощаваш?
– Не. Бях много объркана, защото все още го обичах и не мислех за същината на случилото се. Но когато осъзнах, че моето егоистично решение да продължа да обичам може да доведе до смъртта на някое младо момиче, знаех, че трябва да спра да се самозалъгвам. Не исках да казвам на жените в моето положение: „Върнете се.” Защото дори Крис да не ме удари никога вече, каква е гаранцията, че техните приятели няма да го направят?
Колко време останахте заедно след инцидента?
– Съвсем кратко. Толкова го ненавиждах! Той го знаеше. Постоянно ме питаше дали го мразя, а аз лъжех и казвах: „Не.” Но всичко в него ме дразнеше – не понасях да е близо до мен или да ми говори. И накрая му казах, че не мога да продължавам така. Той не го прие добре, не искаше да се разделяме. Но аз знаех, че това е правилното решение.
Крис няколко пъти ти се извини публично, заяви, че те обича и дори ти посвети песен, наречена Changed Man (Променен мъж). Какво си помисли, когато я чу?
– Не съм я слушала нито веднъж.
А какво искаш да чуеш от него?
– (Мисли дълго). Нищо... Нищо. Искам да приеме последиците от постъпката си като мъж. Да си понесе отговорността и дa не се самосъжалява. 
Мислиш ли, че е възможно някога отново да се съберете?
– Той беше най-добрият ми приятел, човекът, когото обичах. А любовта не си отива безвъзвратно. В момента нямам абсолютно никакво желание да бъда с него и ми се струва невъз-можно да се съберем. Но нито съм Господ, нито мога да пред-виждам бъдещето. 
Мразиш ли Крис?
– Не. Пожелавам му да има страхотна кариера и страхотен живот, да порасне и да започне да възприема случилото се като нещо, през което е трябвало да мине, за да съзрее. Вярвам, че е възможно човек да се промени. Стига да поиска.
На много хора им беше трудно да повярват, че точно ти стана жертва на насилие, защото винаги си изглеждала много силна...
– Аз съм силна. Това ми беше причинено. Не съм го причинила аз. Случи се на мен и може да се случи на всеки. Сега се чувствам дори по-силна, защото мога да помогна на младите момичета, които са жертва на домашен тормоз, като им кажа: „Не понасяйте това заради любовта!” Защото тя е сляпа. Толкова е сляпа.   
Как се чувстваш, знаейки, че си модел за подражание на милиони момичета по света?
– Не мога да бъда друга освен себе си. Не съм светица и това не е тайна за никого. Но едно от нещата, които научих през последните месеци, е, че не трябва да ми пука какво говорят хората за мен, защото така или иначе не мога да им попреча. Дори когато съм се опитвала да правя така, че да не предизвиквам излишни коментари, пак се намира нещо, заради което да ме критикуват. Така че просто ще бъда себе си.

Няма коментари: