петък, 20 август 2010 г.

"Стоп" на бръчките с правилно хранене


Не посягайте към кафето и сладките при стресови ситуации, ако искате да запазите кожата си красива. Захарите, които се съдържат в сладките продукти, често влошават метаболизма, когато сте подложени на стрес.

Единствената по-добра алтернатива са пълнозърнестите продукти, плодовете и богатата на витамини храна. Пълнозърнестите продукти съдържат витамините В5 и В6, които са нужни за доброто функциониране на нервните клетки. А пък в бананите, орехите и зеленолистните зеленчуци се съдържа магнезий, който е важен посредник в предаването на нервните импулси.

Храната

Здравословното и балансирано хранене е основата на антиейджинга. Всекидневно нови проучвания доказват положителното въздействие на естествената храна върху здравето и външния вид на кожата.

За тази цел трябва да се консумира месо без тлъстини, също полезни мазнини и естествени въглехидрати, като премахнем от менюто всякаква рафинирана захар.

Доказано е, че повечето хора редовно се хранят с еднообразни храни. По време на пазар автоматично вземаме едни и същи познати продукти и така менюто всекидневно се повтаря.

В такива случаи философията на малката стъпка е изключително ценна. Вместо драстично да променяте менюто си и да страдате от това, може да заменяте по едно нездравословно ястие с негова по-здравословна алтернатива.

Например :

- Заместете продуктите от бяло брашно с пълнозърнести, сладките неща с плодове, червеното месо с пилешко
- Опитайте се да се храните три пъти седмично с риба
- Заместете всички нездравословни мазнини със здравословни
- Намалявайте постепенно употребата на захар с кафето, докато свикнете с “новия” му вкус
- Пийте повече чай
- Опитайте се да вкарате във всекидневното си меню соевите продукти
- При употреба на алкохол предпочитайте вино, и то в умерени количества
- Използвайте естествена козметика

Хормоните

Балансираното ниво на хормони поддържа здравето и забавя стареенето на организма. А поддържането на такова състояние се влияе благоприятно от здравословното хранене. Това се дължи на натуралните продукти, които съдържат фитохормони.

С намаляване нивото на хормоните с възрастта, фитохормоните играят роля на техен ценен заместител, благодарение на който възникналите хормонални дефицити се преодоляват.

До днес са открити дузина различни видове хормони. Но следващите два са най-важни за поддържането на здравето на кожата.
- Соматотропин (растежен хормон)
Соматотропинът е най-мощният хормон на антиейджинга и се отделя най-вече в първите дълбоки фази на съня. Не случайно се говори за “сън за красота” и се знае, че сънят преди полунощ е най-добър.

С напредващата възраст този хормон започва да се отделя все по-малко, а последиците от това са неразположение, закръгляне на корема, суха и тънка кожа, която лесно се набръчква и остарява преждевременно.
Добра подкрепа в този стадий е микс от пчелен прополис и екстракт от цветен прашец.

- Естроген
Женският хормон естроген истински разкрасява. Той се грижи за поддържане на млада, опъната и еластична кожа и стегнат бюст. С навлизането в климактериума нивото на естрогена в женския организъм рязко намалява, след което започват и типичните оплаквания – топли вълни, бърза смяна на настроенията, суха кожа. Редовната консумация на червена детелина и соя могат съществено да намалят тези оплаквания. Азиатските жени, които редовно консумират соя, рядко имат такива проблеми.

Движението

Редовното движение е една от предпоставките за поддържане на младостта, тъй като спортът носи хармония по естествен начин. След около 20 минути умерено движение нивото на хормоните се увеличава три пъти. Чрез повишения приток на кислород клетките се снабдяват по-добре с хранителни вещества, микроциркулацията на кожата се увеличава, а тенът на лицето става по-розов и свеж.

Бързото ходене спомага за изпомпването на кислород в белия дроб и щади ставите. Особено начинаещите в даден спорт трябва да започват с постепенно натоварване и да следят сърдечната си дейност.

Няма коментари: